CACTUS

Child and Adolescent Complex TraUma Society

Nasjonalt kompetansenettverk om

UTVIKLINGSTRAUMER

Menu
  • Hvem vi er
  • Hva er CACTUS, og hvorfor?
  • Hva er utviklingstraumer?
  • Screening og kartlegging
    • Kartlegging av omsorgssystemet
    • Screening for traumatiske erfaringer
    • Utviklingsbasert kartlegging
    • TANDEM
  • Pedagogiske videoer/materiell
  • Litteratur

Hva trenger en skadet hjerne?

05/05/2014
| Ingen kommentarer

Gjentatte repeterte doser med vennlighet og tilstedeværelse. Rytmiske aktiviteter. Pusteøvelser, trening, yoga. Mange aktiviteter som hører til det daglige liv som blir ordinert gjennom relasjoner, kan være med å hele skadede hjerner.

Screenshot2014-04-2913.08.08

Les hele artikkelen på RVTS Sør sine nettsider.

Psykoedukativt materiell, Traume

Post navigation

← Hvordan forklare reguleringsvansker for et barn
Slik reagerer barn på traumer →

Sagt:

"Det er ikke a-ha opplevelser som former barnehjernen. Først og fremst formes den av gjentatte mønstre av samspillserfaringer, enten de er gode eller vonde. La oss se til at de blir gode."
- Dag Nordanger -

Aktuelt

  • Oppskriften for hjernens utvikling
  • Ny bok om utviklingstraumer av Dag Nordanger og Hanne Cecilie Braarud
  • Traumefeltets nyttigste «terapi»?

Om oss

Nasjonalt kompetansenettverk om UTVIKLINGSTRAUMER

Søk

mars 2023
M T O T F L S
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« sep    

CACTUSNETTVERK 2019